מערכת העזרה והתיעוד של משכורשת
טופס 101
דרך תפריט עובדים ואחריו טופס 101
טופס 101 או כרטיס עובד הוא טופס אשר על פי תקנות מס הכנסה כל עובד חייב למלא עם קבלתו לעבודה,
בתחילת כל שנת מס כלומר בינואר, וכן בעקבות כל שינוי בפרטים המדווחים בטופס.
במערכת ניתן להציג ולהדפיס טופס 101 עם פרטי העובדים, ואותם ניתן למסור לעובדים בתחילת השנה
לשם בדיקת הנתונים, עדכונם, וחתימת העובד על הטופס.
הפקת טופס 101 לעובד מסויים
כדי להפיק את הטופס לעובד אחד מסויים ניתן להיכנס לכרטיס עובד או למשכורת
של העובד, ואז ללחוץ על תפריט טופס 101
הפקת טופס 101 לקבוצת עובדים
להפקה לקבוצת עובדים ניתן להגיע מהצגת הטופס לעובד מסויים דרך כפתור הפקה למספר עובדים
שנמצא בצד ימין.
ניתן להגיע לפעולה גם ממסך רשימת העובדים, שיוצג דרך תפריט עובדים, ואז לבחור תפריט טופס 101
במסך שמופיע ניתן לבחור עובדים לפעולה
לאחר בחירת העובדים יש ללחוץ על כפתור הפקה למסך
הטפסים יוצגו במסך לפי סדר המיון המוגדר ברשימת העובדים
פעולה זו עשויה להימשך זמן מה. התקדמות הפעולה מוצגת ליד הכפתור.
בסיום ההפקה ניתן ללחוץ על כפתור הדפסה בצד ימין לשם הדפסת הטפסים.
אם הוגדרו כתובות דוא"ל לעובדים, יופיע לאחר ההפקה כפתור שליחה בדוא"ל
שדרכו ניתן לשלוח את הטפסים לעובדים בדוא"ל.
ניהול עדכוני טופס 101 ע"י העובדים
טופס 101 לא מעודכן הוא מצב שבו בכרטיס העובד אין כרטיס בתוקף לשנה הנוכחית.
את תוקף הכרטיס ניתן לראות בכרטיס העובד, למעלה מימין.
במצב זה תופיע במשכורת הודעה באדום "לא הוגדר כרטיס עובד לתקופת המשכורת"
ניתן להשתמש במצב ובחיווי כדי לנהל את עדכון טופס 101 ע"י עובדים בשנה החדשה.
בנוסף לחיווי הפרטני במשכורת ניתן להציג את החיווי גם ב:
1. דוחות - פרטי עובדים. טור 101 לא מעודכן יציג כוכבית עבור עובדים כנ"ל
2. רשימת העובדים, ע"י לחיצה על כפתור אפשרויות והוספת הטור 101 לא מעודכן
3. בתפריט טופס 101 ניתן להפיק ולשלוח בדואל טפסים רק עבור עובדים אלה, ע"י סימון
אחרי שהעובד העביר טופס 101, או מילא אותו באתר, בכרטיס העובד יש ללחוץ על כפתור
הגדרת פרטים חדשים מחודש ולעדכן את הכרטיס.
באופן זה ייפתח לעובד כרטיס בתוקף לשנה הנוכחית, והחיווי לא מעודכן יוסר.
בצורה הזו ניתן לעקוב ולנהל את עדכוני העובדים.
חתימה במסך על 101
עובדים שניתנה להם הרשאת גלישה לאתר ובהגדרת הרשאות בכרטיס העובד סומן
חתימה במסך על 101, יכולים לחתום על הטופס ולשלוח את הטופס החתום לאתר.
החתימה מתבצעת על גבי טופס 101 המוצג לעובד, בסעיף י. הצהרה, בתוך המסגרת האדומה.
העובד יכול להשתמש בעכבר (ללחוץ על כפתור שמאלי ולבצע חתימה), או במכשיר נייד בעל מסך מגע,
לחתום עם אצבע או מכשיר הצבעה מתאים.
לאחר החתימה העובד לוחץ על כפתור שמירה המוצג שם, והטופס מופק ל-PDF ונשמר בתפריט מסמכים של העובד.
שם הוא זמין הן לעובד והן למפעיל המערכת.
הבהרה חשובה: פעולה זו של חתימה אינה "חתימה אלקטרונית" במובנה בחוק. באחריות המשתמש לוודא את תקפות
הפעולה למטרותיו.
דרך תפריט עובדים ואחריו טופס 101
טופס 101 או כרטיס עובד הוא טופס אשר על פי תקנות מס הכנסה כל עובד חייב למלא עם קבלתו לעבודה,
בתחילת כל שנת מס כלומר בינואר, וכן בעקבות כל שינוי בפרטים המדווחים בטופס.
במערכת ניתן להציג ולהדפיס טופס 101 עם פרטי העובדים, ואותם ניתן למסור לעובדים בתחילת השנה
לשם בדיקת הנתונים, עדכונם, וחתימת העובד על הטופס.
הפקת טופס 101 לעובד מסויים
כדי להפיק את הטופס לעובד אחד מסויים ניתן להיכנס לכרטיס עובד או למשכורת
של העובד, ואז ללחוץ על תפריט טופס 101
הפקת טופס 101 לקבוצת עובדים
להפקה לקבוצת עובדים ניתן להגיע מהצגת הטופס לעובד מסויים דרך כפתור הפקה למספר עובדים
שנמצא בצד ימין.
ניתן להגיע לפעולה גם ממסך רשימת העובדים, שיוצג דרך תפריט עובדים, ואז לבחור תפריט טופס 101
במסך שמופיע ניתן לבחור עובדים לפעולה
לאחר בחירת העובדים יש ללחוץ על כפתור הפקה למסך
הטפסים יוצגו במסך לפי סדר המיון המוגדר ברשימת העובדים
פעולה זו עשויה להימשך זמן מה. התקדמות הפעולה מוצגת ליד הכפתור.
בסיום ההפקה ניתן ללחוץ על כפתור הדפסה בצד ימין לשם הדפסת הטפסים.
אם הוגדרו כתובות דוא"ל לעובדים, יופיע לאחר ההפקה כפתור שליחה בדוא"ל
שדרכו ניתן לשלוח את הטפסים לעובדים בדוא"ל.
ניהול עדכוני טופס 101 ע"י העובדים
טופס 101 לא מעודכן הוא מצב שבו בכרטיס העובד אין כרטיס בתוקף לשנה הנוכחית.
את תוקף הכרטיס ניתן לראות בכרטיס העובד, למעלה מימין.
במצב זה תופיע במשכורת הודעה באדום "לא הוגדר כרטיס עובד לתקופת המשכורת"
ניתן להשתמש במצב ובחיווי כדי לנהל את עדכון טופס 101 ע"י עובדים בשנה החדשה.
בנוסף לחיווי הפרטני במשכורת ניתן להציג את החיווי גם ב:
1. דוחות - פרטי עובדים. טור 101 לא מעודכן יציג כוכבית עבור עובדים כנ"ל
2. רשימת העובדים, ע"י לחיצה על כפתור אפשרויות והוספת הטור 101 לא מעודכן
3. בתפריט טופס 101 ניתן להפיק ולשלוח בדואל טפסים רק עבור עובדים אלה, ע"י סימון
עובדים בעלי 101 לא מעודכן בלבד
אם ניתנה לעובדים הרשאת גלישה לאתר ניתן בשליחת הדואל להזמין אותם
למילוי טופס 101 באתר. זאת ע"י לחיצה על קישור אפשרויות שמופיע מתחת לכפתור שליחה בדוא"ל
וסימון להפנות את העובד למילוי טופס 101 באתר
אם ניתנה לעובדים הרשאת גלישה לאתר ניתן בשליחת הדואל להזמין אותם
למילוי טופס 101 באתר. זאת ע"י לחיצה על קישור אפשרויות שמופיע מתחת לכפתור שליחה בדוא"ל
וסימון להפנות את העובד למילוי טופס 101 באתר
אחרי שהעובד העביר טופס 101, או מילא אותו באתר, בכרטיס העובד יש ללחוץ על כפתור
הגדרת פרטים חדשים מחודש ולעדכן את הכרטיס.
באופן זה ייפתח לעובד כרטיס בתוקף לשנה הנוכחית, והחיווי לא מעודכן יוסר.
בצורה הזו ניתן לעקוב ולנהל את עדכוני העובדים.
חתימה במסך על 101
עובדים שניתנה להם הרשאת גלישה לאתר ובהגדרת הרשאות בכרטיס העובד סומן
חתימה במסך על 101, יכולים לחתום על הטופס ולשלוח את הטופס החתום לאתר.
החתימה מתבצעת על גבי טופס 101 המוצג לעובד, בסעיף י. הצהרה, בתוך המסגרת האדומה.
העובד יכול להשתמש בעכבר (ללחוץ על כפתור שמאלי ולבצע חתימה), או במכשיר נייד בעל מסך מגע,
לחתום עם אצבע או מכשיר הצבעה מתאים.
לאחר החתימה העובד לוחץ על כפתור שמירה המוצג שם, והטופס מופק ל-PDF ונשמר בתפריט מסמכים של העובד.
שם הוא זמין הן לעובד והן למפעיל המערכת.
הבהרה חשובה: פעולה זו של חתימה אינה "חתימה אלקטרונית" במובנה בחוק. באחריות המשתמש לוודא את תקפות
הפעולה למטרותיו.
כניסה למשתמשים רשומים
3,385 משתמשים רשומים
עדכון תוכנה:
26/12/2024
יוצר המערכת, יוסי פרידלנדר: 
055-9644879, 04-8237323
משכורשת היא מערכת / תוכנת השכר הזולה בישראל